Det er på tide å si takk – TUSEN TAKK! – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Det er på tide å si takk – TUSEN TAKK!

En kamp står mellom Sola og et Final 4 sluttspill i EHF European League. Til helgen spiller vi avgjørende kvartfinale borte, mot Thüringer etter gårsdagens oppgjør som endte uavgjort i Stavanger Idrettshall. Med det er våre hjemmekamper i Europaligaen ferdige for denne sesongen, og det er på tide å takke alle som er med på å gjøre dette mulig.

For andre sesong på rad er Sola kommet helt til kvartfinalen i en av de gjeveste turneringene som finnes i håndball-Europa. For en liten klubb, fra Rogaland er dette smått utrolig, og hadde ikke vært mulig uten hjelp fra flere bidragsytere.

Først og fremst ønsker vi å rette en stor takk Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball. Uten deres økonomiske støtte hadde det ikke vært mulig å delta i Europaligaen, og deres støtte er med på å muliggjøre kostbare utenlandsturer laget har til alle bortekampene.

På en hjemmekamp i EHF European League, er det mange som legger igjen arbeids og dugnadstimer for å muliggjøre et slikt arrangement. En hjemmekamp krever over 250 arbeidstimer totalt for å få alt på plass.

• Sammenlagt med alle involverte brukes det 52,5 time på å legge gulv og sette opp LED – samt nedrigg av dette etter kamp.
  • Administrasjonen og arrangementsgruppa legger inn over 100 timer i forberedelse og gjennomføring av en hjemmekamp.
  • Gode hjelpere på billett-håndtering, vakthold, speaker, DJ, og kiosk bruker i overkant av 100 timer totalt på en hjemmekamp.

Vi ønsker å takke alle som har bidratt for å få hjemmekampene våre mulig. Det ble totalt fem hjemmekamper, inkludert kvalifiseringskampen i desember i Åsenhallen – og dette hadde ikke vært mulig uten dere som stiller til alle døgnets tider for å få arrangementet på plass. Tusen tusen takk!

I Europaligaen stiller EHF ett krav om at man på hver kamp skal ha 80 meter LED rundt banen. En stor kostnad for klubben, som er ufravikelig – og vi er derfor heldige vi har gode samarbeidspartnere som ser verdien i å profilere seg på våre kamper i Europa, og er med på å bidra økonomisk.
En stor takk til LYSE, SR Group, Mento, PSS, Logitrans, John Dahle Skipshandel, Maksi Distribusjon, Novaform og Den Gule Banken som denne sesongen var våre gode samarbeidspartnere i Europaligaen. Vi er utrolig glade for å ha dere med på laget, og at dere heier på oss!

Over 4000 publikummere har tatt turen til våre kamper i Europaligaen denne sesongen. Tusen takk for at dere heier fra tribunen, stiller med flotte plakater, trommer og masse flotte heiarop! Dere er rå – og vi takker for at dere tar på dere rollen som vår 8. spiller.

Sist men ikke minst retter vi en stor takk til alle spillerne og trenerteamet på benken! Rogalands flaggskip på damesiden i håndball, med hele 75 % av spillerne som er fra lokalmiljøet. Alle spillere har jobb eller utdanning ved siden av å være toppidretts utøvere – og leverer på mange plan.

Trenerteamet vårt legger ned utallige timer i kamp forberedelser, trening, videomøter og coaching – og får det beste ut av spiller troppen, både i Norge og i Europa.

En stor takk går til dere som uke etter uke fortsetter å imponere og vise at vi har regionens absolutte råeste håndball-lag. TAKK!