Dessverre ikke videre i Junior NM – Sola

Dessverre ikke videre i Junior NM

Gårsdagens 1/8 dels finale kamp i Junior NM mellom Sola og Aker Topphåndball ble et målrikt oppgjør.

Dessverre endte kampen med tap 39-32, og Sola avanserte ikke videre til kvartfinale i årets junior NM.

Aker har i flere år vært blant Norges beste junior lag, og det var forventet på forhånd at det ville bli en tøff kamp. Aker stilte med 8 spillere fra elite laget sitt, og Sola hadde med seg 4 spillere fra elitelaget, så det var to gode lag som møttes.

Aker tok føringen i kampen fra start og gikk raskt opp i en 4-1 ledelse.
Sola klarte etter hvert å bite seg fast i kampen, og lå 3 mål bak utover i 1.omgang. Første omgang endte 16-13 etter iherdig innsats mot et godt spillende og målfarlig Aker lag.

I andre omgang så klarte dessverre Aker tidlig å øke ledelsen til 5 mål, og det viste seg vanskelig å redusere denne forskjellen. Begge lag scoret jevnt og trutt, men med Aker konstant 5 mål foran. Med noen få minutter igjen så ledet Aker 36-31, og Sola forsøkte seg i en mann mot mann oppdekning i forsvaret. Effekten ble ikke som ønsket, og kampen endte 39-32.

Totalt så var det en solid laginnsats fra Sola med 10 spillere på scoringslisten, og toppscorer var Angunn Gudmestad som hadde en meget god kamp og var kontinuerlig en trussel for Aker forsvaret.

Angunn Gudmestad ble toppscorer for Sola i 1/8 dels finalen. Foto: Kenneth McDowell.