Der satt den! – Sola

Der satt den!

To målfarlige lag sto mot hverandre onsdag i Åsenhallen. En tett og jevn start hvor de fulgte hverandre tett, men etter halvspilt første omgang var det hjemmelaget som drog i fra.

Hjemmelaget spilte seg til en liten luke og ledet 11-9 når femten minutter var spilt. De neste minuttene var det klasseforskjell mellom lagene, og Sola hadde kommandoen i kampen.

Gjestene fikk en utvisning som vi viste å sette pris på, og spillerne vartet opp med et angrepsspill som virkelig leverte. Publikum fikk se hele fem scoringer på under to minutter.

Jubelen sto i taket!

Kampens frekkas var det Martha Barka som sto for. Hun snappet ball rett etter Molde-avkast, og fikk med det notert seg for sesongens første mål! Så velfortjent scoring av vår forsvars-bauta.

Til pause sto det 24-14 på resultattavla, og kampen virket i realiteten over. I andre omgang klarte aldri Molde å nærme seg nevneverdig i målprotokollen, og hjemmelaget fikk rullert godt på spillertroppen. Sola fortsatte med godt angrepsspill, og defensivt hadde de god kontroll på Molde-spillerne stort sett hele kampen.

Til slutt kunne vi juble for en solid hjemmeseier 37-30, og med en god kamp opplevelse kan vi reise til Hamar søndag med selvtillit foran en vanskelig bortekamp mot Storhamar.

Martha Barka ble kåret til vår beste spiller, et flott mål og som alltid solid innsats og jobbing bak i forsvar.