Debutscoring og rødt kort – Sola

Debutscoring og rødt kort

Publikum hadde så vidt rukket å finne sete sitt, og satt seg ned til onsdagens kamp før det røde kortet nok en gang ble vist fra dommeren i Åsenhallen. Ett skudd midt i fjeset fra straffemerket medførte en svært kort kamp for Romerikes Mjøen Holstad.

Hendelsen virket å gi god tenning til hjemmelaget, og ikke minst vår bakerste spiller Ine Skartveit Bergsvik i mål. Sola skaffet seg en tidlig ledelse i kampen, og gjestene klarte aldri å ta igjen forspranget. Når 10 minutter var spilt sto det 8-2 i favør hjemmelaget, som spilte god angrepsspill og fortsatte sitt gode defensive spill fra søndagens Europaliga kamp. Ine plukket skudd etter skudd fra bortelaget, og bidrog sterkt til at vi inn mot pause fikk mulighet til å dra skikkelig i fra.

Når lagene gikk i garderoben sto det 22- 9, og kampen var i realiteten avgjort.

Etter pausen var det allikevel Romerike som kom best i gang, og på de første ti minuttene av siste omgang hadde de scoret like mange som totalt i første omgangen på stillingen 29 – 18.
Sola benken benyttet sjansen til å få rullert på troppen, som var viktig med tanke på helgens viktige returoppgjør i Europaligaen.

Ekstra gledelig var det å se at begge Sola-rekrutt spillerne som var med på onsdagens kamp fikk spilletid. Og hele Åsenhallen applauderte og jublet når debutant Synne With scoret sin første scoring i REMA 1000 ligaen fra venstrekanten ut i andre omgang.

Til slutt endte kampen med 12 måls seier til Sola, 39 – 27.
Vår toppscorer ble Kaja Horst Haugseng med 8 mål, men det var Ine Skartveit Bergsvik som ble kåret til Solas beste spiller etter en god kamp mellom stengene.

Nå skal laget forberede seg de to neste dagene mot returoppgjøret mot spanske Super Amara Bera Bera førstkommende søndag i San Sebastian. Lørdag morgen går flyet sørover, og vi skal gi alt for videre avansement til gruppespillet i Europa.