Bring-helg på Kolbotn i Oslo – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Bring-helg på Kolbotn i Oslo

Til helgen spiller Sola HKs J-16  lag andre runde i Bring-serien. Turen går denne helgen til Kolbotn i Oslo hvor Sola-jentene møter Lørenskog, Stavanger IF og Kolbotn.

– Vi reiser på fredag kveld slik at vi er på plass i Oslo i god tid før kampene på lørdag. Troppen er fulltallig  og spillerne rapporteres klar til kamp, forteller oppmann Brit Gunvor Michaelsen.

Lørdagens første motstander er Lørenskog, et lag Sola ikke har møtt tidligere og følgelig ikke har noe kjennskap til.

Andre kamp på lørdag er lokaloppgjør mot Stavanger IF (SIF). – Det er alltid tette og jevne kamper mot SIF. Spillerne kjenner hverandre godt og lagene har møtt hverandre en rekke ganger, forteller Michaelsen. Da lagene møttes i regionserien tidligere i sesongen endte det uavgjort 24-24.

Helgens siste kamp er mot arrangørklubben Kolbotn. Nok et lag fra Oslo-regionen som vi ikke vet mye om.  Kolbotn ligger på 7. plass på tabellen etter 2 seire og et tap  i Bring-seriens første runde

– Spillerne er så godt forberedt som mulig, så jeg er optimist før helgens kamper, avslutter Michaelsen.

To av jentene Ina og Elise, sier at de og laget ser frem mot helgens runde.

Vi gleder oss masse, og har store forventninger. Det blir noen harde kamper der vi må være påskrudd fra start. Vi skal gi alt og forhåpentligvis komme hjem med 6 poeng!

Det blir mulig å følge lagets kamper på  liveoppdatering på forbundets nettsider her.

Bring-lagets kampoppsett for helgen er som følger:

Lør. 18/1 kl. 13.30 Sola – Lørenskog
Lør. 18/1 kl. 16.30 SIF – Sola