Bom, bom og stang ut – Sola

Bom, bom og stang ut

Det var gjestene som startet best, og gikk opp i ledelsen i kampen i Åsenhallen onsdag kveld. Dessverre var vi ikke 100% påskrudd når dommeren blåste i fløyta, og en tidlig time-out fra Steffen var et tydelig tegn på at benken ikke var fornøyd med hvordan kampen startet.

En god keeper hos Gjerpen og et lag som spilte på seg stor selvtillit hadde mest initiativ i starten på første omgang, mens Sola sleit med skudd-bom og dårlig effektivitet.

Når Sola-benken tok time-out etter 8 minutter sto det 3-6 på resultattavla. Det så ut til at praten virket, da de neste ti minuttene var gode sett med Sola-øyne. 18 minutter ut i kampen utlignet Camilla og det sto 8-8. Dessverre fortsatte ikke dette, og det var Gjerpen som kunne gå til pause 13-16.

Også i andre omgang var det bortelaget som fortsatte å kjøre på, og lite fungerte for hjemmelaget. Gjerpen scoret på stort sett alle sjanser de fikk, og vi stanget skikkelig når vi var i angrep. I slutten av kampen gikk Sola ut i et offensivt forsvar, og håpet om en skikkelig sluttspurt var tent.

Men nok en gang viste det at dette var kampen der ingenting fungerte for Sola, og Gjerpen fortsatte å straffe oss med baklengsmål. Til slutt kunne gjestene juble for seier 30-37.

Vår beste spiller ble kåret til Maja Magnussen, som også var vår toppscorer med 8 mål.

Søndag venter en vanskelig bortekamp når vi drar til Trondheim, og møter Byåsen. Laget fra Trøndelag hadde spillefri nå i uken, og det er ingen tvil om at vi må møte opp 100% påskrudd og klar for å kjempe for poeng.