Bli kjent med Sherin – Sola

Bli kjent med Sherin

Molde-jenta har verken retningssans eller stedssans, men et godt humør med en god latter på lur har hun absolutt. Nå ønsker hun å gjøre sitt beste for Sola HK.

Navn: Sherin Obaidli
Nr.: 10
Posisjon:
Bakspiller
Fødselsdato: 27.10.92

Jenta fra Molde kom fra spill i moderklubben (Molde 2.div) til Sola HK denne sesongen. Med seg ønsket hun først og fremst å bidra med positiv energi og godt humør i laget, både på og utenfor banen. Kan vel tilføye at hun er (kanskje) den mest kosete på laget, og gir gjerne samtlige en klem når vi ankommer hallen som en varm velkomst. Det er heller ikke vanskelig å gjenkjenne latteren til Sherin 😀 Selv om smilet stort sett er på plass, kan man bli utsatt for «killer-blikket» hennes hvis man gir henne en tøff takling, men kort tid etter er latteren tilbake.

Hennes tidligere skade i kneet har ikke gjort det lett å gjøre comeback på banen, men hun føler at den gode oppfølgningen og hjelpen hun får av støtteapparatet i klubben fører henne på rett vei. Den fysiske formen bedres og satsingene blir tøffere – jo mer hun stoler på kneet sitt. Det er gledelig å se henne sette venstre-høyre-finter med avsluttende hoppskudd på treningene fortiden. Tydelig blir hun tryggere på kneet sitt for hver trening! Vi håper det fortsetter slik 😉

Selv om vi stadig ser henne stupe mellom forsvarsspillerne, ønsker hun å bli en mye tøffere spiller begge veier – og spesielt i angrep. Forbildet til Sherin har tidligere vært nåværende Larvikspiller, Gro Hammerseng Edin, som evner å styre spillet med fart og overblikk.  I forsvar ser du gjerne Sherin slenge seg langflat som «supermann» etter ballen med knyttneven klar til å bokse bort ballen fra motstanderne. Det skal ikke stå på innsatsen 🙂

Foto: Andreas Askildsen

For at Molde-jenta skal være kampklar hører hun alltid på låta Trumpsta med Contiez feat. Treyy G. Det virker som om hun aldri blir lei denne, i motsetning til andre på laget (les: Heidi). Ellers må Sherin alltid sitte ved siden av Sunniva i garderoben når det er kamp, og spiller alltid med en tyggegummi i munnen.

Sherin er samboer og jobber som vekter i Securitas. Hun beskriver seg selv som ei positiv, sta og utadvent jente. Tidligere har hun ridd endel, og synes dette er veldig kjekt ved siden av håndballen. Vi kan tilføye at hun mangler både retningssans  og stedssans. Å finne frem til ukjente steder er så og si umulig til tider. Det er ikke alltid like lett å forklare denne jenta veien heller, og når vi gjør det finner hun gjerne sine egne «snarveier». For noen få dager siden ser vi henne kjørende nedover sykkelveien til badeplassen.. Vi forstår enda ikke hvordan hun kom seg dit. Hun fant hvertfall frem, da! Veronica er gjerne hennes GPS, og Sherin kjører noen ganger omveier for å hente GPSen sin – for å vite hvor hun skal kjøre 🙂

Hvem på laget….

– får deg til å le mye?
Mona. Hun sier mye rart og ikke minst morsomt! Har artige kommentarer på lur hele tiden.

– ville du ikke spurt om veien, hvis du ikke visste hvor du skulle?
Vet faktisk ikke helt, men kanskje Sara. Hun er litt klomsete på sånne ting 🙂

– tror du er mest håndballnerd?
Det er helt klart Malene. Hun vet alltid når kamper går, hva stillingene er osv..

– lager flest kloremerker?
Marianne eller Susann..

– trener du med når det er egentrening på programmet?
Jeg er alltid to og to med Sara på treningene, men på egen styrketrening trener jeg vanligvis alene.

– (tror du) synger i dusjen?
Kan fort bli Mona eller Marianne det! Hvertfall dem som synger høylytt på turene våres 🙂

– ville du spurt om å passe vofsen (Teddy)?
Det kunne nesten vært alle på laget det 😀 Synes alle er flinke med han, men hvis jeg måtte velge hadde det blir Kimberely. Hun passet han en gang, og det gikk veldig bra!

– synes du er vanskeligst å forstå?
Når Mona blir ivrig, er det henne! Da snakker hun så fort at jeg ikke henger med..

Dilemma

– Bite deg i tunga under hvert måltid, eller kun få lov til å fjerne uønsket hår ved hjelp av pinsett (gjelder også ved neste hårklipp)?
Det å bite seg i tunga hver gang jeg skal spise er veldig vondt, men å fjerne hår med pinsett er heller ikke godt. Likevel hadde jeg nok godt for å fjerne uønsket hår med pinsett, selv om jeg da sikkert ikke hadde klipt håret mitt. Det er også noen plasser som ikke er så greit å bruke pinsett på heller, slik som under armene, men men – det får heller gå. Bedre enn å ha vondt i tunga hele tiden!

– Hvis du var et dyr, hvilket ville du vært?
Da ville jeg vært en ørn. Jeg kunne bare flydd rundt og hatt oversikten over alt nesten, følt meg fri og ikke hatt noen bekymringer.