Bli kjent med Marianne – Sola

Bli kjent med Marianne

Marianne Klepp Andersen er den som bruker lengst tid i dusjen etter trening. I bussen synger hun gjerne for full hals til Justin Bieber.

Nå får du muligheten til å bli litt bedre kjent med hver spiller på Sola sitt A-lag! Første spiller ut er selvfølgelig lagets kaptein, Marianne Klepp Andersen, som gjerne kalles «Mini» på banen.
Navn: Marianne Klepp Andersen
Draktnr.: 14
Posisjon: Bakspiller
Fødselsdato: 24.08.88
Marianne er en humørspreder på laget og kommer ofte med morsomme kommentarer. Typisk «Mini» er å nyte lengst mulig tid i dusjen etter trening og kamp, noe vi vil tro er noe av det beste hun vet. På håndballtrening er hun god til å lage egne regler underveis i øvelser som gjerne fører til at hennes lag får fordelen. Hun er en av forsvarskjempene på laget, noe som også går utover t-skjortene våres som gjerne blir dratt og rivd litt ekstra i. Det er ikke gøy å møte «Mini» i én-mot-én situasjoner! I bussen blir Justin Bieber skrudd på, og det tar ikke lang tid før hun (og Mona) synger for full hals, der dessverre teksten og forsåvidt sangprestasjonene ikke treffer like godt..
Sola HK er den eneste klubben Marianne har spilt i. På seniornivå har hun 8 sesonger, 4 i 1.divisjon og 4 i eliteserien. Som håndballspiller ønsker hun å forbedre seg på å være roligere i stressende situasjoner og å bli en tøffere angrepsspiller. Før hver kamp MÅ Marianne være sist når laget løper kontra i oppvarmingen, og hun MÅ gå først ut av garderoben etter «peptalken» fra Knut-Ove før kampstart. Beste treningslåten fortiden er Uprising med Muse.
På privaten er hun samboer og student på Universitet der hun studerer Offshore Teknologi. Hun beskriver seg selv med tre ord; hun har vinnerinnstinkt, er løsningsorientert og strukturert. Det mange ikke vet er at Marianne har spilt piano i 4-5 år, men likevel tviler hun på at hun er like flink til å spille den dag i dag. Hennes hobbyaktiviter er spillet «Candy Crush». Vi får håpe hun har flere hobbyer enn det.. I Mariannes liv ser hun mest opp til moren og faren, som er hennes største forbilder.
Livsmotto: Det ordner seg alltid til slutt 🙂
Hvem på laget ….
– synes du er vanskeligst å forstå?
Det er utlendingene (Aleksandra og Sisse Marie). Serbisk og dansk kan være vanskelig å forstå i farta!
– tror du lager flest kloremerker?
Det VET jeg er Sherin, har flere kloremerker signert av henne på armene!
– tror du må betale mest til botkassa i år?
Oi, det er vanskelig å svare på ettersom Malin (Holta) har reist til Stabæk (og var fast innbetaler til botkassa tidligere..) Men, Thomas (Ass.trener) har jo allerede bidratt med 400kr, og dersom han fortsetter å forsove seg til frokost og kamp kan det fort bli han!
– tror du ville meldt seg først til å synge på en karaokebar?
MONA ! Hvertfall hvis det var en Justin Bieber-night på karaokebaren. Da kunne hun kanskje lært seg teksten i samme slengen… 🙂
 ville du satt som keeper av utespillerne?
Jeg tror ingen av utespillerne hadde egnet seg som keepere, men jeg ville nok valgt en av de høyeste utespillerne hvertfall, så da må det bli Sunniva eller Susann.
– tror du er nestemann til å bli gravid?
Hmm, nei det vet jeg ikke! Men uansett, den det blir, blir jo også en kandidat (i tillegg til Thomas) til å bidra mest til botkassen. (Å bli gravid i sesongen fører til 500kr i botkassen).
– ville møtt opp tidlig før trening for å rense alle ballene hver dag i en periode?
Det tror jeg ingen gjør frivillig, men ettersom Sara hadde fått beskjed om å gjøre det, så måtte hun jo, siden hun er yngstemann!
– har høyest musikk på høretelefonene i bussen på vei til kamp?
Jeg hører selv på musikk i bussen, så da hører jeg ikke hvor høyt de andre har det rett og slett!
Dilemma:
Hva ville du valgt… snuble i alle trapper du går i, eller klemme fingrene i alle dører du åpner?
Å klemme fingrene i alle dører jeg åpner høres veldig mye vondere ut enn å snuble i trappene.. Men å snuble i trappene er jo kjipt dersom jeg skulle bære på matvarer som f.eks. egg, melk, yoghurt, så alt knuste og rant ut og nedover trappene. Da måtte jeg jo i tillegg til å kjøpe nye varer, vaske alle trappene.. Men jeg tror nok jeg går igjennom flere dører i løpet av enn dag, enn jeg går i trapper, så da ender vel valget på at jeg ville snublet i trappene fremfor å klemme fingrene i dører.
Hvis du var et dyr, hvilket ville det helst være?
ØRN! En av typen som er fredet slik at mennesker ikke kunne drept meg. Jeg ville likt at jeg kunne fly hele tiden, og dessuten ville jeg vært et rovdyr som andre dyr var redd for!