Bittert tap mot serielederen – Sola

Bittert tap mot serielederen

Det så lenge ut til at Sola kunne påføre Kongsbergjentene sitt første tap denne sesongen. Dessverre holdt det ikke helt inn, og en skuffet gjeng måtte se seg slått av de blåkledde (27-30).

Forsidefoto: Charlotte Mæland, Solabladet.no

– Planen var at vi skulle stå minst mulig i etablert angrep, være råe bak og få stoppet ankomstspillet deres. Vi får løpt fra og forbi dem i store perioder av omgangen, sier Knut Ove Joa til Solabladet om lagets første omgang.

Planen ble fulgt, og jentene leder 5-1 tidlig i kampen, før Skrim henter inn ledelsen og det står 5-4. Sola holder likevel oppe tempoet og det er jevnt helt frem til pausesignalet lyder (14-13).

I andre omgang følger lagene hverandre som skygger, frem til Skrim får et par tomålsledelser som Sola umiddelbart henter inn igjen til uavgjort. En kostbar utvisning til hjemmelaget fører til at Skrim får økt ledelsen. Likevel biter de gulkledde seg fast, og det er jevnt frem til det gjenstår fem minutter igjen. Laget fra Kongsberg klarer å holde det oppe helt inn, mens jentene fra Sola kjemper tappert frem til dommeren blåser av kampen – og da tapet er et faktum (27-30).

– Dette var utrolig bittert. Det er vanskelig å glede seg over at vi gjør en så bra kamp mot serielederen når vi ikke får med oss poengene. Det hadde vært så utrolig deilig å tatt de to poengene, sier Marianne Klepp Andersen til Aftenbladet etter kampen.

Ved forrige møte seiret Skrim med 12 mål på hjemmebane. I Åsenhallen får Sola vist hva som bor i dem, selv om enkelte feil mot slutten gjorde at jentene ikke fikk betalt for innsatsen.

Laget mot Skrim: Sunniva Selland 7, Heidi Samuelsen 7, Sherin Obaidli 2, Silje Stangeland 2, Susann Jøraandstad 4, Marianne Klepp Andersen 5, Ida Marie Aasen, Malene Folkvord, Therese Neverdahl Nordbø, Veronica Berntsen, Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Mona Fosseli Ågotnes

Solas beste i kveld var Heidi Samuelsen.

Allerede førstkommende søndag er det ny kamp i Åsenhallen kl.18.00. mot Gjøvik. Vel møtt! 🙂

Av Malene Folkvord