Avsluttet helgen med seier – Sola

Avsluttet helgen med seier

Etter en begredelig lørdagskamp mot Viking, klarer vi å omstille oss før kampen mot Fana og vinner med fire mål.

Det var mye som gikk galt mot Viking, men det som var mest skremmende var fraværet i forsvar og i målvaktsspill. Totalt i kampen kunne vi telle tre taklinger på 60 minutter. Det er ikke noe vi vil være kjent for!

Kampen ender 41-29 i hjemmelagets favør, og det er et Sola-lag som går av banen med senkete hoder. Savnet etter offensive og aggressive Sola-spillere med engasjement og innsats var stort i Haukelandshallen denne ettermiddagen. Selv om det var en mørk dag for laget, stakk Heidi seg positivt ut fra kanten og krittmerket, og ble premiert av juryen som Solas beste.

Spillerne måtte gå i seg selv for å finne frem «på-knappen» til neste kamp, allerede dagen etter mot Fana. Kvelden ble tilbragt hos tidligere Sola-spiller Kristine, vår ivrige supporter Jan og lille Mats. Det viste seg å bli en god oppladning.

I Slåtthaughallen dagen etter var det de rødkledde bergenserne som skulle kjenne hvordan vi egentlig ønsker å spille på banen. Selv om vi ligger under 1-5, gjør Knut Ove noen forsvarsjusteringer som får opp aggressiviteten vår. Spesielt debutanten Ida Marie Lerøy markerer seg godt i hennes toer-posisjon.

Ettmålsledelsen til pause økes i andre omgang, men Fana nekter å gi seg og vi får aldri «sagd» dem av. Likevel kommer de aldri forbi, og trykket i spillet vårt holdes godt oppe helt til sluttsignalet lyder og vi kan juble for seier, 27-23. Spilleren som kanskje jubler høyest er Susann, som juryen kåret til vår beste i kampen.

Laget i helgen: Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Heidi Samuelsen, Marianne Klepp Andersen, Sherin Obaidli, Veronica Berntsen, Silje Stangeland, Susann Jøraandstad, Malene Folkvord, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy, Mona Fosseli Ågotnes, Ida Marie Aasen.

Les hvordan Solabladet og Aftenbladet omtaler kampene.

Vi har inntatt 4.plassen på tabellen med 24 poeng. Se øvrige resultater her. Nå gjenstår det tre hjemmekamper på rad og en avsluttende helg i Oslo med dobbelkamp. Vi går for to poeng hver kamp!

Førstkommende søndag møter vi Volda kl.15.00.(!)  i Åsenhallen. Vel møtt 🙂

Av Malene Folkvord