Årets første tap mot sterkt ungarsk lag – Sola

Årets første tap mot sterkt ungarsk lag

Vi visste det ble en vanskelig oppgave å møte det ungarske laget Motherson Mosonmagyarovari, et lag som Steffen Stegavik tidligere har pekt ut som det sterkeste laget i gruppen vår. Stavanger Idrettshall var rigget til fest, og over 1200 publikummere som virkelig gav alt hele kampen. Dessverre holdt det ikke helt inn.

Kampen startet svært jevnt, og lagene fulgte hverandre tett. Mosonmagyarovari fikk seg en liten luke, men Sola jaktet alltid utligning og det sto 5-5 etter første 12 minuttene. Ungarerne spilte svært hurtig, og hjemmelaget måtte jobbe hardt for å stoppe deres raske ankomster.

Like etter første omgang var halvspilt fikk bortelaget en luke på to mål, som økte inn mot pause. De siste minuttene før hvilen fikk vi noen gode Sola-minutter, og de klarte igjen å spille seg mer inn i kampen. Når lagene gikk i garderoben skilte det med tre mål, 13 -16.

Ungarerne startet andre omgangen godt, men ett hardtarbeidende Sola gav de aldri muligheten til å øke ledelsen sin. Tekniske feil og skuddbom for hjemmelaget, førte til at Mosonmagyarovari fikk løpt inn flere kontringsmål og økte ledelsen sin til seks mål halvveis i siste omgang.

Men så fikk Sola eget spill mer til å sitte, og publikum ante muligheten for å ta igjen forspranget. Med ti minutter igjen av kampen lå hjemmelaget kun to mål bak. En god keeper i det ungarske målet stoppet drømmen om poeng i Stavanger Idrettshall søndag kveld. Kampen endte til slutt 28-32 til Motherson Mosonmagyarovari, som nå leder gruppen.

For vår del blir det nå å rette blikket mot ny travel håndball-uke på hjemmebane.
Onsdag kommer Follo og Guro Berland Husebø til Åsenhallen for REMA 1000 liga kamp, og allerede lørdag er det klart for ny Europaliga kamp i Stavanger Idrettshall! Velkommen.