Angunn på lån til Ålgård – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Angunn på lån til Ålgård

Angunn Gudmestad går på utlån til Ålgård HK resten av sesongen 22/23. Sola og Ålgård er enige om en utlånsavtale, og allerede i helgen var Angunn å se på banen når Ålgård tok to seire i Bergen i 2. divisjon.

Angunn kom til Sola i forkant av sesongen 21/22, fra nettopp Ålgård. Nå drar hun for å fortsette resten av sesongen i rød drakt.

I årets sesong har Sola en stor tropp på elitelaget. I tillegg har klubben vært heldig, med lite skader på spillerne. Dette har medført at en del av spillerne i troppen ikke får mange minutter på banen og spilletid.
Vi har dermed sett på mulighet for å få en spiller utlånt.

Opprinnelig plan var at Angunn skulle bli utlånt til en topp-klubb som spiller i 1. divisjon, men det lot seg ikke gjøre tilslutt. Sola fant dermed en løsning med Ålgård, hvor hun går inn i deres tropp i 2. divisjon, og vi håper hun kan være med Ålgård å bidra til at regionen igjen får ett lag i 1. divisjon. For håndball-regionen her i Rogaland er det viktig at det er et lag som spiller i nest øverste divisjon.

Angunn kommer til å trene med oss utover i sesongen, så lenge utlånsavtalen varer.

Vi ønsker Angunn og Ålgård masse lykke til i jakten på opprykk til 1. divisjon.