Angunn Gudmestad klar for Sola – Sola

Angunn Gudmestad klar for Sola

19 åringen Angunn Gudmestad skal fra neste sesong spille i gult og sort.

Den venstre bakspilleren kom til Ålgård i 18/19 sesongen og har tidligere spilt for Nærbø. De siste sesongene har Angunn vist seg som en målfarlig spiller med et godt skudd, og har i de to siste sesongene scoret 134 mål for Ålgård i 1. divisjon. Hun har også blitt innkalt som reserve til juniorlandslaget.

Nå er hun klar for nye utfordringer på elitenivå, noe som hun ser frem til.

Jeg gleder meg til å spille for Sola i REMA 1000 ligaen neste sesong. Etter noen år i 1. divisjon ønsker jeg å prøve meg på øverste nivå, og når det ble aktuelt innså jeg at jeg nå var klar for nye utfordringer og ett miljøskifte.

Angunn Gudmestad
Angunn Gudmestad tar på seg drakt i gult og sort til neste sesong. Foto: Bitmap

Spådom gikk i oppfyllelse!

Fra neste sesong vil Angunn bli gjenforent med tidligere lagvenninne Kaja Haugseng. De to kjenner hverandre godt fra før, både fra årene i Nærbø og juniorlandslaget.

I fjor vår uttalte Angunn til Gjesdalbuen at hun drømte om og gjenforenes med sin tidligere lagvenninne Kaja i Soladrakt. Fra sesongen 21/22 blir dette en realitet.

Vi ønsker Angunn hjertelig velkommen til Sola fra neste år, og gleder oss til å få deg på plass i Åsenhallen.