Amalie fortsetter i Sola! – Sola

Amalie fortsetter i Sola!

Amalie vil også i sesongen 22/23 bli en viktig del av keeper-teamet i Sola HK. Hun har to sesonger bak seg i klubben etter at hun kom hjem igjen til Norge, og danner neste sesong baktroppen sammen med nederlandske Rinka.

Amalie har denne sesongen vært en viktig bidragsyter, med flere gode kamper og redninger som har gjort det mulig for Sola å oppnå de resultatene som er gjort denne sesongen. I tillegg fikk hun denne sesongen også sin debut som utespiller, da hun var med i rekrutt-troppen tidligere i vår. Ingen tvil om at hun også er målfarlig, da hun fra bakspiller plass sørget for hele 14 mål i en og samme kamp.

Klubben er svært glade for å ha Amalie med videre, og i tillegg til å være en del av keeper-teamet på elite vil hun også være ressurs-trener for keeperne på rekrutt-laget.

Amalie blir å se i Soladrakt også i sesongen 22/23. Foto: Kenneth McDowell

Jeg ser frem til å spille én sesong til for Sola. Laget blir bare mer og mer samspilt så jeg gleder meg til å se hva vi får til neste sesong.

Amalie Frøland