Alternativ treningsuke på Solajentene! – Sola

Alternativ treningsuke på Solajentene!

Da det ble klart på regjeringens pressekonferanse fredag 19. februar at topp-idretten fortsatt ikke kunne åpnes – satt vi oss kjapt ned for å se på muligheten for å sette opp en alternativ treningsuke for jentene denne uken.

Sola har kun spilt en kamp i REMA 1000 ligaen siden 21 november, samtidig som de har trent for fullt for igjen å være klare til ny oppstart av seriespillet. Det har tidvis vært vanskelig og mindre motiverende for jentene å trene mot nye oppstartsdatoer som endres stadig – og derfor kunne en uke med alternativ trening være med på å holde motivasjonen oppe.

Ukens treningsplan ble svært variert, og selvsagt inneholdt alle økter mulighet for å hanke poeng – slik at konkurranseinstinktet ble holdt intakt. Lagene ble trukket mandag, og de samme gruppene kjempet hele uken om å vinne den gjeve 1. plassen.

Lag 1: Malin Holta, Frøydis Seierstad Wiik, Amalie Frøland, Ine Bergsvik
Lag 2: Camilla Herrem, Kristiane Knutsen, Elise Haaland, Maja Magnussen
Lag 3: Mathilde Holck, Kristina Novak, Johanna Fossum, Guro Husebø
Lag 4: Emilie Hamre, Vilde Ueland, Karoline Jensen, Hege H. Danielsen
Lag 5: Steffen Stegavik, Martha Barka, Martine Wolff

Gode samarbeidspartnere, opplevelsesaktører og naboer på Sola bidrog til at jentene fikk teste seg på nye arenaer, til stor suksess.

Uken startet med intern turnering med volleyball og badminton i Åsenhallen – høyt engasjement og både frustrasjon og glede viste seg hos flere når «alvoret» startet mandag.

Tirsdag møttes laget i VIP rommet, hvor Erling Skagseth hadde en time med mental trening – lærerikt og flere gode poeng som jentene tok med seg videre. Etterpå fikk vi besøk av Svein Egil Meling i Høydepunkt, som utfordret jentene til «Deadline». Lagene måtte hver for seg samarbeide for å løse logiske og praktiske oppgaver – et utrolig kjekt opplegg som varmt kan anbefales til alle.

Onsdag forflyttes vi oss ut til en ny arena – og rett og slett ut på is. Stavanger Oilers og Stavanger Ishall stilte sporty opp, og jentene fikk mulighet til å ta på seg fullt hockeyutstyr og teste skøyteformen i DNB Arena. I tillegg fikk vi selskap fra Simen Talge og Thomas Berg Paulsen fra Oilers som ble med oss på kamp. Masse latter og smil, litt knall og fall – men virkelig en aktivitet som vi håper vi kan få gjennomføre flere ganger.

Torsdag var det nok en gang ut på isen – denne gang var laget klar for curling i Sørmarka Arena.
Få hadde testet det før, men med kyndig veiledning fra flinke instruktører fikk jentene seg en kjekk økt. Mange «Kodak-moments» når jentene glemte å ta av sålen på den ene skoen – men til tross for knall og fall var humøret på plass – og konkurranseinstinktet intakt 😊

Lørdag var det klart for ukens siste økt – også denne alternativ i forhold til de tradisjonelle treningene. Vår gode nabo Sola Turn gav oss tilgang i deres fantastiske stue Fjogstad Hus Turnarena – og Aleksander Martens stilte opp som instruktør.

Alle konkurranser med respekt for seg selv må selvsagt avsluttes med en premieutdeling. Vi vil takke våre gode samarbeidspartnere Quality Airport Hotel, SR Group og Melums for flotte premier.

Vi gratulerer Camilla Herrem, Kristiane Knutsen, Elise Haaland og Maja Magnussen som vinnere!