Videre til Final8 – med alle på scoringslisten – Sola

Videre til Final8 – med alle på scoringslisten

Målet var klart og tydelig. Vi skulle gå for seier, for å nå Final8 for andre sesong på rad. For å få muligheten til det måtte vi slå Volda på hjemmebane, en oppgave som tidligere har vist seg å være vanskelig. Men onsdags kveld gikk Sola ut i 100 fra start.

Før første minuttet var gått av kampen hadde to kjappe scoringer av Kristiane Knutsen sendt Sola i ledelsen fra start. Vi fikk se et bortelag som virkelig hadde bestemt seg, og som startet med solid forsvarsjobbing, hurtig angrepsspill og godt keeperspill.

Etter ti minutter sto det 2 – 10, og hjemmelaget virket ikke å finne eget spill. Sola fortsatte å score jevnt og trutt, mens Volda ikke fikk åpnet målkontoen skikkelig. Kvartfinalen var i realiteten over til pause, når lagene gikk i garderoben på stillingen 5 – 26.

Volda fikk en bedre start på andre omgang, og på de første ti minuttene etter hvilen scorte de like mange mål som i hele første omgang. Sola fikk rullert godt på troppen, men hadde litt flere tekniske feil som hjemmelaget straffet oss på.

Til slutt endte det 22 – 46, og vi er igjen klare for Final8 i Arendal i februar.
En god kamp, og skikkelig trening før viktige kamper i Europaliga, og ekstra kjekt at alle spillerne fikk seg notert på scoringslisten.

Vår beste spiller ble kåret til Malin Holta, som endte på totalt 5 mål.

Nå vil vi ha dere på Europaliga-kamp på søndag!

Søndag starter vi sesongens Europaliga, og vi vil ha dere med oss på tribunen!
Ingenting er som å spille for en Åsenhallen som koker, med dere som vår 8. spiller på tribunen.

Gå inn i Sola HK appen eller på solah.woow.no, og sikre deg din billett nå!