Alle gode ting er tre – deilig sliteseier på Romerike – Sola

Alle gode ting er tre – deilig sliteseier på Romerike

Ny bortekamp ventet onsdag, i sesongens tredje oppgjør mot Romerike. Laget fra Lillestrøm lå på en niende plass før kveldens oppgjør, like utenfor sluttspills plass. I høst hadde vi to kamper mellom lagene, både i serie og NM som begge endte med seier til Sola - det var også målet for dagens kamp.

Publikum fikk se en veldig målrik start på kampen, og etter to minutter sto det allerede 2-3 til Sola. Begge lag fikk løpt inn kontringer, og ingen av lagene fikk satt forsvaret helt skikkelig. Scoringene fortsatte å renne inn, og lagene fulgte hverandre tett. Når tretten minutter var spilt fikk hjemmelaget en liten luke, etter tre kjappe scoringer av Muri.

Like etter halvspilt første omgang tok Steffen vår første time i kampen. Beskjeden fra han var klar; nå måtte spillerne våkne og spille slik som de var blitt enige om i forkant.

Det roet seg litt ned på scoringene ut over i omgangen, og med ti minutter igjen til pause var stillingen 13-11. Omgangens siste minutter ble preget av litt tekniske feil, og mindre gode pasninger for begge lag men få minutter før hvilen fikk Romerike gå opp i en fire måls-ledelse. Like etter hadde de mulighet å øke med ytterligere ett mål, men bakerst hos Sola vartet Amalie opp med en kanonredning på en Romerike-kontra. Lagene gikk i garderoben med ledelse 16-12 til hjemmelaget.

I andre omgang var det Sola, og Guro som noterte omgangens første scoring. Vi var klar for å begynne jobben med å tette igjen luken, og kjempe for viktige to poeng. Romerike klarte ikke å øke forspranget i de første ti minuttene, og vi jaget etter. Like før halvspilt siste omgang var vi igjen ajour, og lagene sto like langt 23-23. Nå var det hjemmelaget som måtte ty til time-out like etter, når Sola hadde spilt seg til ledelsen i kampen.

Romerike fikk fullt utbytte av sin prat, og scoret fire mål i påfølgende angrep. Nå var det Steffen som la time-out kortet inn for å få gitt viktige beskjeder til egne spillere. Nok en gang var vi i gang med opphenting, og åtte minutter før slutt lobbet Maja inn en flott utligning.

Nå ventet noen gode minutter sett med Sola-øyne, og vi fikk flyt på angrepsspill og viktige kontriner. Kun fire minutter før slutt var vi foran med to mål, men Romerike viste de ikke ville gi seg uten skikkelig kamp og klarte nesten å ta hente igjen forspranget.

Vi fikk stoppet et viktig Romerike- angrep og hadde ballen når det gjensto18 sekund av kampen. Steffen benyttet vår siste time out, og fikk spillerne med på en plan for neste angrep. Håpet var å få spille helt ut uten å bli avblåst med passivt spill.

Det ble ingen avblåsninger, og heller ingen flere scoringer og dermed tok Sola en deilig seier mot Romerike, sesongens tredje 31-32.

Live Rushfeldt Deila ble kåret til vår beste spiller med 7 mål.