Solid seier på bortebane – Sola

Solid seier på bortebane

Gjestene fikk en litt trå start på kampen mot Aker onsdag kveld. Tidligere Sola-spiller Angunn Gudmestad satt første scoring i kampen, før Malin Holta klistret ballen i nederste hjørne etter tre minutter og det sto 1-1.

Etter seks minutter spilt av kampen gikk Sola i ledelsen for første gang i kampen, etter scoring av Camilla Herrem. Keeperne på begge lag startet oppgjøret godt, og viktige redninger på 100% sjanser for Aker var med på å gjøre det mulig for Sola å holde initiativet i kampen. Like før første omgang var halvspilt tok Aker kampens første time-out på stillingen 4-9. Etter praten var det hjemmelaget som fikk best uttelling, og klarte å kneppe inn på Solas ledelse til kun to mål.

De første 30 minuttene fremsto til tider litt rotete, og flere dommeravgjørelser var med på å bidra til dette og var med på å prege kampbildet. Allikevel var det bortelaget som inn mot pause fikk skikkelig fart på eget spill og ankomst, og drog godt i fra inn mot hvilen. Når lagene gikk i garderoben sto det 10-16 til Sola.

Det var også laget i gult som startet siste omgangen best, og klarte å øke luken ned til Aker med ytterligere to mål. Flere Sola-fans hadde funnet veien til Ullern hallen, og var med på å heie laget frem fra tribunen.

Etter like over ti minutter spilt på kamp-uret etter pause var ledelsen til gjestene på hele ti mål, og det virket som om det var gode sjanser for å kunne ta poengene med hjem på flyet til Sola. Steffen og Petter gjorde noen endringer på oppstillingen, og alle spillerne fikk viktige spilleminutter på banen.

Etter 21 spilte minutter får hjemmelaget hele to spillere utvist etter ureglementert spill i forsvar, som gav Sola gode muligheter til å avslutte kampen skikkelig. De siste minuttene ble en transportetappe, og det var tidlig klart at seieren onsdag kveld gikk til Sola.

Når dommerne blåste av kampen sto det 21-31, og endte dermed med en solid ti måls seier for Sola. Vår beste spiller ble kåret til Camilla Herrem, som også var vår toppscorer med 7 mål.

Nå venter Rosa sløyfe kampen mot Gjerpen neste onsdag på hjemmebane i Åsenhallen. Her vil vi at du sikrer deg billett – og den kan du kjøpe her.