A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Sola HK – Sola

På mange måter er ringen sluttet for Camilla Herrem. Hun er tilbake i klubben som hun startet håndballkarrieren sin i Sola HK.

Vi tok en nærmere prat med John Harald Kåsen, daglig leder i klubben.

1. Fortell litt om klubben og klubbens arbeid, visjon og verdier?
Sola HK sine grunnleggende verdier er: MOT – GLEDE – SAMHOLD, og skal være en god arena for læring om hvordan en både bygger og presterer i gode team fra tidlig alder.

Klubben består i dag av rett i overkant av 500 medlemmer, i tillegg til i underkant av 100 trenere/oppmenn/oppmødre. Denne sesongen har vi totalt 24 lag fra mini 2015 til rekruttlag. I tillegg har vi senior laget vårt som spiller i REMA 1000 ligaen.

Klubben disponerer Åsenhallen, sentralt plassert rundt idrettsanleggene på Sola. Det er høy aktivitet, og med i overkant av 150 000 besøkende hvert år er det en av de best besøkte hallene i regionen.

2. Fokus på talentutvikling?
Som en del av å ta ansvar for rekruttering og ha fokus på idrettsglede arrangerer Sola HK regionens største turnering årlig for barn og unge årlig med over 2300 unge håndballspillere i september – Sandnes Sparebank cup.

Klubben har en strategi og handlingsplan som sier at vi skal satse på lokale talenter. Vi ønsker at det skal komme opp minst 2 nye spillere fra egen stall til A-troppen hvert år, og vil ha lag i Bring og Lerøy hver sesong.

3. Hva kan gjøres av aktiviteter for å synliggjøre det flotte håndballarbeidet som gjøres i regionen?
Det gjøres mye flott arbeid ute i klubbene i regionen. En av de viktigste oppgavene fremover er at vi alle har et ansvar for å jobbe for mer rekruttering ute i klubbene slik at flere får øynene opp for den flotte idretten vi alle er glad i.

Foto: Kenneth McDowell

Camilla: Sola og Åsenhallen har alltid vært et hjem for meg. Mine foreldre spilte håndball der og jeg var alltid å finne i hallen. Utrolig mange kjekke minner både fra barn/ungdom til jeg spilte på A-laget når jeg var 16, og nå er så heldig å komme tilbake igjen å spille for klubben i mitt hjerte.

I tillegg til disse spillerne som er profilert har vi også noen flere spillere som kommer fra lokale klubber – Karoline Jensen i SIF, Kristiane Knutsen i Hundvåg og Amalie Frøland i Lura HK.

Foto: Siri Forgaard

Her kan du lese om de barndomsklubber som allerede er presentert:

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med de lokale klubbene! » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Randaberg HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Hinna HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Havørn Håndball » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Tasta HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Brodd Håndballklubb » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Forus & Gausel IL » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Austrått » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Tastavarden HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Havdur! » Sola (sola-hk.no)