A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Randaberg HK – Sola

Vi fortsetter å bli bedre kjent med klubbene her i regionen, og skal nå bli litt bedre kjent med Randaberg HK. Malin Holta er pr. dags dato toppscorer i REMA 1000 ligaen, og spilte i 10 år i klubben før veien gikk videre.

Vi tok en prat med Sølvi Elin Vestnes for å høre mer om hvordan de arbeider i klubben.

1. Fortell litt om klubben og klubbens arbeid, visjon og verdier?
Randaberg Håndballklubb ble stiftet 01.01.2000 og er en breddeklubb med ca. 280 medlemmer.

Randaberg HKs motto, “Håndball for alle”, legges til grunn for klubbens sportslige satsing. Dette innebærer at klubben skal sikre et tilbud til spillerne som ivaretar både bredde og topp.

2. Fokus på talentutvikling?
Alle medlemmer i Randaberg Håndballklubb skal få et sportslig tilbud tilpasset eget ambisjonsnivå. Klubben arrangerer ressurstreninger for spillere som ønsker å utvikle sine ferdigheter utover ordinære treninger. Utover det jobbes det godt på aldersbestemte lag for å utvikle spillerne.

3. Hva betyr det for klubben når spillere som har vært i deres klubb nå spiller i REMA 1000 ligaen?
Det å ha forbilder i Rema 1000-ligaen som startet sin karriere på parketten i Randaberghallen er udelt positivt. Det viser at Randaberg Håndballklubb kan være en start på veien mot «det store målet» – at en kan starte i en breddeklubb og utvikle seg til en profil i eliteserien.

At Malin Holta i tillegg er mestscorende i Rema 1000-serien er ekstra stas for klubben – vi er stolt av at hun er fra Randaberg.

4. Hva kan gjøres av aktiviteter for å synliggjøre det flotte håndballarbeidet som gjøres i regionen?
Ved å sette større fokus på håndball i media, på lokale spillere og lag i som gjør det bra. Vi må synliggjøre samarbeid mellom klubber og gi samarbeidet en identitet. På den måten vil vi kunne løfte regionen og fremstå som en samlet «håndballfamilie».

Malin: Barndomsklubben min har betydd mye for meg. Jeg hadde mange gode trenere og lagvenninner som gjorde at det var både kjekt å spille håndball, men også mulig å satse og utvikle seg som håndballspiller.

Her kan du lese om de barndomsklubber som allerede er presentert:
A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med de lokale klubbene! » Sola (sola-hk.no)