A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Havdur! – Sola

Ute på Tjelta finner vi nok en lokal klubb. Johanna Fossum er til daglig en del av keeperteamet på Sola i REMA 1000 ligaen, men har tidligere spilt i 7 år i Havdur IL.

Vi kontaktet klubben, og leder for IL Havdur Håndballgruppe, Ann-Evy Helleberg gav oss litt mer informasjon om arbeidet som drives på Tjelta.

1. Fortell litt om klubben og klubbens arbeid, visjon og verdier?
    IL Havdur har eksistert siden 1947, men det var ikke før i 1988 at det kom håndball på banen. I dag drives klubben som en allidrett med både idrettsskole, fotball og håndball. Medlemmene har et godt aldersspenn fra 5 – 67 år, og klubbens visjon er å skape engasjement , idrettsglede, muligheter og utfordringer. Verdigrunnlaget skal gi idrettsglede, samhold og dugnadsånd.
  2. Fokus på talentutvikling?
    Engasjere trenere med kurs, kunnskap og oppfølging for å skape idrettesglede med mestring til spillere og samhold i klubben på tvers av lag, for å sikre videre talentutvikling, både gi og håndtere utfordringer, samtidig det å være åpne for muligheter.
  3. Hva betyr det for klubben når spillere som har vært i deres klubb nå spiller i REMA 1000 ligaen?
    Det betyr idrettsglede til hele klubben, vi er så stolte! Det gir et enda større engasjement i klubben for både spillere, trenere og foresatte. Det ble arrangert håndballskole i høstferien hvor vi ble så glade for å få besøk av Johanna som hadde flere øvelser tilpasset alder som hun viste, de fikk skyte på mål, med henne som målvakt og tilslutt ble det autografer. En opplevelse for spillerne og flere av de tar den med seg videre på håndballbanen, og utenfor.
  4. Hva kan gjøres av aktiviteter for å synliggjøre det flotte håndballarbeidet som gjøres i regionen?
    Det kunne blitt arrangert samlinger for spillere, og gjerne lagledere på tvers i klubbene lokalt. Gjerne vennskapsturneringer hvor klubbene er verter for lokale lag?

Johanna: Havdur er en liten klubb fra et lite område. Håndball laget som jeg spilte på hadde et trygt miljø, og alle vennene mine var på samme lag. I tillegg har det alltid vært veldig flinke og engasjerte trenere som ser potensialet i hver spiller. Jeg fikk mye spilleglede av å spille i Havdur!

Her kan du lese om de barndomsklubber som allerede er presentert:

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med de lokale klubbene! » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Randaberg HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Hinna HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Havørn Håndball » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Tasta HK » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Brodd Håndballklubb » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Forus & Gausel IL » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Austrått » Sola (sola-hk.no)

A-laget til Sola består av flere lokale spillere fra regionen – bli bedre kjent med Tastavarden HK » Sola (sola-hk.no)