3 av 3 – Sola

3 av 3

Ett av de største spenningsmomentet før kamp, var om hovedtrener Steffen Stegavik ville rekke kampen. Når laget ankom Sola flyplass var flyet overbooket, og han måtte hive seg på hjul retning Åsane Arena. Heldigvis hadde ferjeavganger og trafikk spilt på lag, så både han og troppen var klar til kamp.

Etter 1,5 minutt spilt fikk bortelaget tildelt straffe, som dessverre ikke ble mål, men Martha Barka sørget for retur og 0-1. Kort tid etter hadde hjemmelaget snudd kampen og ledet 3-1. Vi fikk se to lag som spilte godt i forsvar, og som fulgte hverandre tett i målprotokollen. Når omgangen var halvspilt sto det 5-7 på resultattavla. Nå fulgte det dessverre, sett med bergenske øyne, en periode hvor Tertnes gjorde flere tekniske feil, og Sola klarte dermed å spille seg inn til en firemåls ledelse 8-12 når lagene gikk i garderoben.

I andre omgang var det hjemmelaget som startet best. De noterte seg for omgangens første scoring kort tid ut i omgangen, og like etter også omgangens andre og tredje mål, og ledelsen var nesten spist opp. Over fem minutter skulle gå før Ine Marie Terland kontret inn Solas første mål etter pause. Like etter utlignet Tertnes og det sto igjen likt 13-13. Heldigvis klarte bortelaget og justere seg inn, og det kombinert med at Tertnes igjen begynte å gjøre enkle tekniske feil gjorde at vi igjen klarte å spille oss til en seks måls ledelse når andre omgang var halvspilt.

Nå var hjemmelaget frustrert, og de fikk ikke til å spille seg inn i kampen igjen. De gangene de kom til sjanser sto Mayssa Pessoa bak og stengte buret med solide redninger. Gjestene fortsatte og spille seg til gode sjanser, og løste hjemmelagets offensive forsvar godt. Siste halvdel av andre omgang kontrollerte Sola inn, og kampen endte til slutt med en solid 10 måls seier 20-30.

En skikkelig lagseier, hvor alle spillerne noterte seg for scoringer – som lover godt i fortsettelsen og Mayssa Pessoa endte med en redningsprosent på 46%. Dina Olufsen ble kåret til Solas beste, med fem scoringer.

Det er kun 2,5 uke til lagene igjen møtes i Åsane Arena, da i NM. Den kampen skal vi være forberedt til, men nå venter først en spennende hjemmekamp allerede onsdag 18. september mot Fredrikstad i Åsenhallen. Der vil vi se deg på tribunen, og være vår 8. spiller når vi skal jakte vår fjerde seier på rad i årets sesong.

Billetter finner du i Sola HK appen eller her. Kampstart er klokken 18:15.