Ny lokal spiller klar for Sola fra neste sesong – Sola

Ny lokal spiller klar for Sola fra neste sesong

Hun har tidligere spilt for Nærbø og Ålgård. Den siste sesongen har hun spilt for Storhamar Bredde i 1. divisjon. Nå vender hun nesen hjemover, og blir en del av troppen til Sola neste sesong.

Ine Marie Terland er fra Nærbø, 19 år og spiller høyrekant. Sist sesong scoret hun 76 mål på 26 kamper for Storhamar. Når hun til neste sesong stiller til trening i Åsenhallen er det ikke for første gang. For to år siden var Ine Marie på treningsopphold hos oss, og Steffen har fulgt med henne i tiden etter.

Nå er hun klar for Sola-troppen de neste to sesongene, og han gleder seg å få henne på plass.

Når det ble snakk om at Ine Marie skulle flytte hjem igjen var det helt naturlig for oss å ta en prat. Sola har fokus på å ha en overvekt av gode lokale spillere på laget, og da passer dette godt. Ine Marie er en seriøs håndballspiller, som hver dag jobber målrettet.

Steffen Stormo Stegavik

Terland er selv glad for muligheten hun nå får i Sola.

Jeg gleder meg til å bli en del av klubben neste sesong. Jeg tror at det vil bli veldig lærerikt, og hvor jeg får gode muligheter til å utvikle meg som spiller sammen med landets beste spillere og Steffen som trener. Jeg ser virkelig frem til å komme i gang, og alt det spennende sesongen har i vente.

Vi gleder oss til å få Ine Marie på plass, og ønsker henne velkommen til Sola!