3 Sola spillere klare for samling med A-landslaget! – Sola

3 Sola spillere klare for samling med A-landslaget!

Håndballjentene er klare for samling 3. - 9. april, og møter Montenegro i to kamper. I troppen finner vi totalt tre debutanter, der to av de er fra Sola.

Kristiane Knutsen og Live Rushfeldt Deila har tidligere vært representert på flere samlinger med rekrutt landslaget. Nå er de tatt ut i A-landslagstroppen, sammen med Kristina Sirum Novak.

De norske jentene er allerede sikret en plass i VM som spilles i Norge, Danmark og Sverige i desember, og møter derfor Montenegro i to kamper mens andre nasjoner spiller kvalifisering til mesterskapet.

Å få tre spillere fra klubben på landslagssamling er stort for Sola. De har spilt godt både i Norge og i Europa denne sesong, og det er derfor fortjent at de nå får muligheten. Å få tre spillere med på landslaget anerkjenner jobben vi gjør.

Steffen Stormo Stegavik

Slik spilles kampene

Torsdag 6. april kl. 19.15 Norge – Montenegro (Ørsta)
Lørdag 8. april kl. 16.45 Norge – Montenegro (Volda)

Norges kamper sendes på TV 2 og Play.

Hele troppen finner du her.

Vi gratulerer Kristiane, Live og Kristina – og gleder oss til å følge med dere på skjermen!