Ingen poeng med hjem fra Kristiansand – Sola

Ingen poeng med hjem fra Kristiansand

Kampene mot Vipers er alltid tøffe, og onsdagens kamp i Aquarama var intet unntak. Til slutt kunne Kristiansand-laget feire seier 36-25.

Lagene fulgte hverandre tett de første ti minuttene, før Vipers drog i fra og skaffet seg en luke. Når første omgang var halvspilt var hjemmelaget foran med seks mål, og jobben med å starte opphentingen måtte begynne for gjestene.

Dessverre klarte vi ikke å finne helt ut av angrepsspillet til Vipers, og de fikk flere scoringer bak vår keeper. I andre enden på banen jobbet vi godt, og kom til gode sjanser, men fikk ikke alltid omsatt disse i scoringer.

Når pausesignalet gikk sto det 20-12 til hjemmelaget, og vi hadde en omgang til for å kneppe inn på og kjempe om poeng.

Kampens siste omgang ble dessverre ganske lik første, og luken som Vipers hadde opparbeidet seg viste seg svært vanskelig å tette for Sola-laget.

Det siste kvarteret av kampen benyttet trener-teamet til å få rullert litt på spillertroppen, og hadde nok søndagens Europaliga kvalifiserings-kamp litt i tankene. Amalie sto solid bakerst, og hadde flere gode redninger, så Vipers klarte heldigvis ikke å øke målforskjellen noe særlig.

Til slutt ender kampen 36-25, og poengene blir igjen i Aquarama. Vår beste spiller blir kåret til Amalie Frøland.

Europa next!

Nå venter en siste treningsøkt hjemme i Åsenhallen, før laget setter seg på flyet ned til Gran Canaria. Vi møter spanske Rocasa Gran Canaria søndag 4. desember, før returoppgjøret går i Åsenhallen søndag 11. desember.

Der vil vi ha deg på tribunen – så sikre deg billett i Sola HK appen!

Mellom de to kvalifiseringskampene i Europaligaen venter det oss også en viktig kamp, hvor vi skal møte Fana i kvartfinalen i NM på bortebane. Vinneren vil være klar for Final 8 i Arendal i februar.