Guro forlenger med Sola! – Sola

Guro forlenger med Sola!

Ny viktig brikke på plass til neste sesong. Guro Berland Husebø forlenger sin kontrakt med Sola, og er klar for spill i REMA 1000 ligaen 22/23.

Guro har vært en del av A-lags troppen i to sesonger, og bekler venstrekanten sammen med Camilla Herrem. Tidligere har hun spilt for Brodd, Hundvåg og KFUM, med andre ord nok et lokalt håndball-talent som spiller på Sola.

I sesongen står Guro med 20 mål i REMA 1000 ligaen og NM, og 4 scoringer i EHF European League. Hun har også vært en svært viktig bidragsyter for at klubbens 3. divisjonslag nådde målet om opprykk til 2. divisjon fra neste sesong.

På 11 spilte kamper i 3. divisjon står Guro med et imponerende snitt på 9.3 mål pr. kamp, totalt 102 mål (inkl. 7-meter). Mest scorende for Sola i divisjonen, og ligger på åttende plass på toppscorer-listen for hele divisjonen – med færre kamper spilt enn både de over og under henne.

Med andre ord – fremtiden ser lys ut, og vi er veldig glade for at Guro blir med videre i gult og sort.

Selv sier hun følgende om ny kontrakt:

Jeg ønsker å bli og utvikle meg i Sola. Her får jeg en god treningshverdag, sammen med noen av de beste spillerne i Norge. Det gjør at jeg føler jeg utvikler meg mer og lærer mye av hver trening! Jeg trives virkelig med spillergruppen, trenerteamet og alle andre som er knyttet rundt laget.

I tillegg er det utrolig spennende og og jeg føler meg privilegert som får være med på Europa eventyret.

Guro Berland Husebø
Gult er kult fortsatt neste sesong for Guro. Foto: Kenneth McDowell