Sola J05 vant Rødspætte Cup! – Sola

Sola J05 vant Rødspætte Cup!

Flere Sola-lag tilbrakte påsken i Danmark, og deltok på Rødspætte Cup. Klubben reiste ned med to jenter 16-lag og et gutter 16-lag. Fantastiske opplevelser og gode kamper for alle lag, og Sola J05 gikk helt til topps og vant finalen.

Laget har sendt oss et referat fra turen, som tilslutt endte med gull!

Torsdag 14. april ankom vi Frederikshavn hvor vi innlosjerte oss på Nordstjerne skole. Laget tok en rolig kveld, og gjorde seg klare til våre 2 første kamper i turneringen mot Konnerud og Flint Tønsberg. Vi fikk en bra start og vant begge kampene med god margin. Resten av dagen gikk til å heie på andre lag fra tribunen.

Til tross for ikke like god søvn på alle, var laget klare for de siste kampene i gruppespillet. Laget spilte enda bedre i disse kampene, og vant begge kampene mot Sæby og SV Henstedt-UlzburgI. I disse kampene mot litt svakere motstandere fikk vi muligheten til å leke, prøver oss på flygere og trick skudd. Etter mye jubel og litt piping mot oss var vi videre i 16-delsfinale. Laget gikk seirende gjennom de neste tre kampene, og gikk videre til semifinale uten store problemer. Denne kampen ble et skikkelig nabo-oppgjør da Sandnes sto på andre banehalvdel.

Et lokaloppgjør vi lenge har gledet oss til ettersom tidligere kamper mot Sandnes ikke har gått helt vår vei. I garderoben før kampen var det god stemning, og alle var klar for å krige i semifinalen. Før kampstart visste vi at det ikke kom til å bli en enkel match, men visste at en super heiagjeng skulle heie oss frem fra tribunen. Og de leverte virkelig!

Vi fikk en bra start og klarte å holde hodet kaldt. Det ble en jevn kamp fra start til slutt. Begge lag spilte bra i forsvar og til pause sto det 5-5. Vi holdt trykket oppe i andre omgang, og lagene sto like langt når det var 50 sekunder igjen.

Signe reddet skudd fra Sandnes når det kun gjensto 7 sekunder av kampen. Ballen endte opp hos Viviann som fyrte av et grunnskudd fra 17 meter når det gjensto et par sekunder. Det brøt ut i full jubel når dommeren like etter blåste to ganger i fløyta. Vi vant kampen med et mål, og hadde sikret vår plass i finalen og dermed hadde muligheten til å ta gull i vår siste cup som Sola J05.

Vi feiret med musikk og jubel før vi tok kvelden, og gjorde oss klare til finalen neste dag.

Etter noen lange dager var det klart for finale hvor vi møtte Greve fra Danmark. Finalen hadde en fantastisk ramme rundt arrangementet, med et fantastisk opplegget med både musikk, lys, og speaker. Kampen startet ikke så godt for vår del, men vi hentet oss inn og rykket fra i andre omgangen. I tillegg hadde vi den beste heiagjengen vi kunne hatt på tribunen.

Vi takker Sola J06, Sola G06 og foreldre for en utrolig god heiagjeng som heiet oss frem til finaleseier.

Etter mange netter på luftmadrasser i et lite klasserom, var det vel verdt det når vi kommer hjem med hver sin gull medalje rundt halsen og pokal!