Viktig informasjon fra Sola HK – vedr. restriksjoner og aktivitet – Sola

Viktig informasjon fra Sola HK – vedr. restriksjoner og aktivitet

Mandag 13. desember kom regjeringen med ytterlig innskjerpede koronarestriksjoner, gjeldende fra onsdag 15. desember.

De nye restriksjonene får konsekvenser for aktivitetene i Sola HK, både i forhold til trening og kampavvikling. Vi oppdaterer etter hvert som det oppstår eventuelle endringer eller nye punkt dukker opp.

Påbud om munnbind, karantene og info om garderober

Garderobene er stengt for ordinær bruk, kun toaletter og håndvaskfasiliteter er tilgjengelige.
Det er påbud om å bruke munnbind for alle som oppholder seg i Åsenhallen.

Alle skal sprite hender både ved ankomst til hallen og vaske hendene før de forlater Åsenhallen.

• Nye felles karanteneregler ved nærkontakt til smitte:
    • Felles regler for isolasjon og karantene uavhengig av virusvariant. Karanteneplikt for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære med mulighet for å teste seg ut etter 7 dager. Øvrige nærkontakter kan teste seg ut etter 3 dager, men fortatt være i fritidskarantene til negativ test etter 7 dager.

Kamper

Restriksjonene har i første omgang vedtatt varighet på fire uker. Dette medfører stans i det meste av kampaktivitet for alle klasser, turneringer og serier – med stans med umiddelbar virkning, med varighet til og med 11. januar.

Unntaket er REMA 1000-ligaen, som kommer innunder toppidrettsbegrepet. Der kan kamper fortsatt spilles som planlagt, men med sterkere publikumsbegrensninger enn før. På disse kampene vil kun 50 tilskuere få plass i Åsenhallen. Vi vil komme med informasjon om hvordan disse plassene fordeles.

Det vil for Sola A-lag i første omgang gjelde hjemmekampen mot Storhamar 5. januar og EHF Europaliga kampen mot HC Lokomotiva Zagreb i Stavanger Idrettshall 9. januar.

Treninger

De nye restriksjonene omfatter også endringer i forhold til treninger for lagene i klubben.
Klubben henstiller alle lag om å følge anbefalingene gitt av norske myndigheter.

Barn og unge i barnehage- eller grunnskolealder kan ha organiserte fritidsaktiviteter, som for eksempel håndballtrening, men det blir anbefalte begrensninger i hvor mange som kan være med. Hvis aktiviteten foregår innendørs bør det være maks 20 stykker, med mindre alle deltakerne er fra samme kohort i skole eller barnehage.

Barn og unge som er ferdig med ungdomsskolen, bør holde meteren også på fritiden. Det betyr for eksempel at de ikke bør spille håndball, hvor det er vanskelig å holde meteren.

Det anbefales å utsette eller avlyse organiserte idretts- og fritidsaktiviteter for voksne som foregår innendørs.

Toppidrett går som normalt, og de får trene som vanlig.

Administrasjonen i Åsenhallen

I forbindelse med innskjerpede restriksjoner vil administrasjonen i Sola HK på langt vei være stengt, da myndighetene har gitt påbud om hjemmekontor. Svein Gaute og Siri er operative hjemmefra og kan nås på telefon eller e-post.

Kontaktinfo finner du her Administrasjon » Sola (sola-hk.no)