Dagen før dagen – Sola

Dagen før dagen

Ingen tvil om at det den siste uken har vært en litt spesiell og spent stemning i Åsenhallen. Både spillere, trenere og andre i Sola har kjent litt ekstra på at vi i morgen lørdag 15. mai skal spille første cupfinale i klubbens historie.

Og kampen har vi ventet lenge på å spille! Det var i november vi slo Fredrikstad 22 – 29 i semifinalen i NM. Etter dette er det gjentatt nesten til det kjedsommelige om restriksjoner og spesielle omstendigheter – som gjør at vi ikke har fått spille finale før nå, fem måneder etter.

Men nå når vi først endelig får spille, er det ekstra kjekt at det blir nesten på hjemmebane i Stavanger Idrettshall, men dessverre uten at vi får lage en skikkelig publikumsfest med stappfull hall. Vi gleder oss allikevel til å spille, og er takknemlig for de 100 publikummerne som får komme på kamp.

Gode treninger siste uke

Oppladning til kamp har vært annerledes enn normalt.
Jentene og apparatet rundt har vært gjennom covid-test både foran treningskampen vi hadde mot Tertnes, og to ganger i uken før kamp. Men alle tester viste negativt resultat – og det blir cupfinale på lørdag.

Den nevnte treningskampen var viktig for å få en kamptrening etter flere måneder uten, i tillegg har laget fått unnagjort noen gode treningsøkter i Åsenhallen. Nå møter vi ett av verdens topp-4 lag, men vi går inn i finalen med troen og viljen til å spille vårt spill og det er alltid en liten mulighet for seier uansett kamp.

Bli med å hei på oss hjemmefra

Når man ikke kan invitere publikum til fullsatt hall er vi heldige at TV2 skal sende kampen, og sendingen starter klokken 16:30.

Vi håper at så mange som mulig fra Solafamilien benker seg foran TV-apparatet, og heier på oss fra sofaen!

Laget gleder seg skikkelig til cupfinale, og er klare.