Velkommen til Sola Pia! – Sola
Foto: "fotosas"

Velkommen til Sola Pia!

De siste ukene har trenerteamet jobbet godt med å få på plass alle brikkene i neste sesongs tropp. Siste spiller inn som er klar for sesong i gult og sort er 20 åringen Pia Tomine Gundersen. Hun vil, sammen med Maja, bli å se på høyrekant.

Neste sesong får vi se Pia i Soladrakten. Arkivfoto: «fotosas»

Pia har tidligere spilt for Grane Arendal i to sesonger, før hun kom til Larvik i sesongen 2019/2020. Der fikk hun ikke spilt mange kamper grunnet at sesongen ble avsluttet i mars i fjor. I fjor sommer skrev hun under for Holsterbro i den danske eliteserien, og fikk spilt 8 kamper der. Igjen spilte pandemien inn, og i desember 2020 var hun igjen tilbake hos Larvik.

Tidligere i vår var hun med på prøvetrening i Åsenhallen, og det oppholdet gav mersmak. Derfor er Pia svært glad for at det ordnet seg slik at hun er Solaspiller fra neste sesong i REMA 1000 ligaen.

Jeg synes det er veldig kjekt at Sola tok kontakt med meg. De siste årene, også når jeg var i Danmark har jeg fulgt mye med på den norske eliteserien, og hørt masse positivt om Sola, trenerne og laget. Nå gleder jeg meg skikkelig til neste sesong og til å bli en del av laget, i tillegg til ikke minst ser jeg veldig frem til å få spille kamper igjen.

Pia sier selv at hennes styrker på banen er at hun har en god spilleforståelse, er god i kontra og er en spiller som er villig til å gi alt og alltid 100% innsats.

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med Pia, og få henne med på laget.