Viktig signering på plass til neste sesong! – Sola

Viktig signering på plass til neste sesong!

Tonje Haug Lerstad har skrevet toårskontrakt med Sola HK fra og med neste sesong. Hun kommer fra Storhamar, hvor hun har spilt de 2 siste sesongene.

Lerstad er en keeper med lang erfaring fra norsk topphåndball. Hun har tidligere spilt i Byåsen og Molde før hun drog til Storhamar før 19/20 sesongen. I tillegg har hun flere kamper på det norske rekruttlandslaget. De siste sesongene har hun også fått mye internasjonal erfaring i europacup spill med laget fra Hamar.

24 åringen gleder seg stort til å komme til Sola og Åsenhallen.

Jeg ser frem til å bli en del av Sola, og gleder meg til å være med på å bidra og ta ansvar. Selv håper jeg på mange oppturer, og gleder meg ikke minst til å se Åsenhallen full av engasjert publikum når det en gang igjen blir mulig.

Stegavik er også veldig fornøyd med signeringen.

Det er svært positivt for Sola at vi som klubb klarer å tilegne oss spillere av dette kaliberet. Hun er en spiller med lang erfaring fra topplag i den norske ligaen og rekruttlandslag, og ikke minst internasjonal erfaring fra europacup. Tonje er en ambisiøs keeper, med mål om å fortsette sin utvikling for en dag å spille i utlandet. Vi er veldig fornøyde med at Tonje blir en del av vårt lag, og gleder oss til å få henne på plass i Åsenhallen.»