To viktige re-signeringer i boks! – Sola

To viktige re-signeringer i boks!

Vi starter nytt år med 2 gode nyheter for Sola Håndball.

Det er nå klart at både Martha Barka og Kristina Sirum Novak blir med videre etter årets sesong.

Begge spillerne har flere sesonger bak seg i klubben, og har vært viktige bidragsytere på laget – og vi er veldig glade for at begge ønsker å fortsette i den gule og sorte drakten.

Martha har vært en viktig spiller for Sola i årets sesong, og er kanskje den viktigste faktoren defensivt i høstsesongen. Dessverre fikk hun ett tretthetsbrudd i ryggen, som nå har satt henne ute i lengre tid – men vi gleder oss til å få henne tilbake igjen for fullt på banen.

Jeg gleder meg til å gi bank i 2 sesonger til for Sola!

Martha Barka
#24 Martha Barka er klar for nye sesonger i Soladrakten. Foto: Kenneth McDowell

Kristina har spilt i klubben siden 2018, og er en sterk høyreback. Til nå i sesongen ligger hun på 3. plass på toppscorerlisten for Sola med 42 mål. Hun har hatt en flott utvikling de siste sesongene, og spesielt innen spiller forståelse og å lese spillet.

Kristina Novak blir med i Sola videre. Foto: Siri Forgaard

Jeg gleder meg til enda en sesong i gul og sort drakt. Her føler jeg at jeg utvikler meg litt mer for hver uke, som er veldig viktig for meg. Forhåpentligvis får vi også spille om Europacup som blir lærerikt og spennende.

Kristina Novak

Vi er veldig glade for at de begge ønsker å fortsette sine spillerkarrierer i Sola Håndball!