Tusen takk Mika! – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Tusen takk Mika!

Mika Anders Nurmi tok over som hovedtrener for elitelaget i Sola Håndball 5. november 2019. I tillegg til å ha vært trener for Solajentene de siste månedene har han også jobbet som  karriererådgiver i Din Utvikling.

Siden november er det nok blitt slik at Mika har vært en passasjer som sikkert etter hvert ble gjenkjent på ferja mellom Arsvågen og Mortavika. Han har i den tiden han har vært trener pendlet fra Veavågen til Åsenhallen – både til treninger og kamp!

Når jentene har kommet sent hjem med fly fra bortekamper på Østlandet har Mika fortsatt hatt en hjemtur på ett par timer! Det fortjener en klapp på skulderen.

Mika ønsker å takke alle spillerne på laget, administrasjonen og de rundt klubben – og ikke minst oppmennene Jostein og Lillianne, Tonje som tok på seg assistenttrener rollen, fysioteamet fra Forusklinikken, Håkon og Scott.

De siste månedene har alle rundt laget vært med på å gjøre det mulig å få til de resultatene vi fikk. Det har vært et veldig bra team rundt laget.

Selv om det har vært tøffe perioder sist sesong viser jentene at det ikke er tvil om at Sola består av gode håndballspillere som virkelig har vist at de kan spille håndball.

Jeg ønsker laget masse lykke til med neste sesong og nytt trenerteam! Ingen tvil om at jeg kommer til å heie på Sola i REMA 1000 ligaen neste sesong.

Det er en merkelig situasjon og skulle takke av en trener – når man ikke har anledning til å takke han fjes til fjes.

Men i dagens koronatider får vi takke Mika her – og heller invitere han tilbake til Åsenhallen til en kamp i REMA 1000 ligaen også neste sesong.

For det er ingen tvil om at Mika har betydd mye for at Sola til slutt havnet på kvalifiseringsplass – som nå igjen gir oss nok en sesong på øverste nivå.

Tusen takk Mika for jobben du har gjort!