Slo Fana på bortebane – Sola

Slo Fana på bortebane

På motsatt banehalvdel var tidligere Sola-spiller, Kristine Gudbrandsen å finne i rød drakt, klar for å kjempe med Fana. Kampen endte med nimålsseier til Sola.

Det ventet en tøff kamp i Bergen mot Fana og daværende treer på tabellen. Selv om kampen lenge var jevn, dro Sola i fra og kunne sikre seg en solid seier på ni mål (32-23).

Kristine «Kissa» Gudbrandsen har tidligere spilt for Sola i 10 år, men spiller nå for Fana. Til Fanaposten uttaler hun at det var spesielt å møte sine gamle lagvenninner.

– Samtidig ble jeg bare enda mer giret på å vise at dette Fana-laget kan hamle opp med de beste på en god dag. Sola har flere spillere med eliteserieerfaring og har det klart beste laget i førstedivisjon, avslutter Kristine.

Toppen drar i fra

Etter kampene i helgen ligger Fana på en 7.plass, mens Sola ligger på 2.plass, et poeng bak Molde som har vunnet alle kampene hittil i sesongen. Se resultater og tabell her.

Til Aftenbladet trekker Knut Ove Joa frem kantspiller Silje Stangeland (9 mål), målvakt Kimberley Bleivik og bakspiller Sunniva Selland (5 mål). Med gode perioder i forsvar ble det flere kontringer for kantspillerne. Samtidig som blant annet Malin Holta (7 mål) bidro til flere mål i ankomstfasen.

Sunniva Selland og Sola tok sin syvende seier i årets 1.divisjon og har nå fått luke ned til 3.plassen, skriver Solabladet.

For bakskytteren vår, Sunniva, løsnet det litt sist kamp mot Njård, og skuddene fortsatte å sitte spesielt i første omgang av kampen mot Fana. Til Aftenbladet uttaler hun at det ser bra ut for Sola med tanke på opprykk, men presiserer at det enda er langt fram.

– For oss gjelder det å holde fokus – en kamp av gangen, mener venstrebacken.

Nå venter Fjellhammer på hjemmebane førstkommende søndag. Påfølgende kamp er Randesund på bortebane, og deretter et virkelig toppoppgjør mot Molde i Åsenhallen søndag 7.desember.

Laget mot Fana: Kimberley Bleivik, Amalie Frøland, Veronica Berntsen, Marianne Klepp Andersen, Malin Holta, Therese Neverdahl, Silje Stangeland, Sherin Obaidli, Malene Folkvord, Mona Fosseli Ågotnes, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy.

Juryen kåret Malin Holta til Solas beste spiller.

Vel møtt til hjemmekamp søndag 🙂