Gleder seg til å spille mot sitt gamle lag – Sola

Gleder seg til å spille mot sitt gamle lag

I morgen møter Sola Byåsen på hjemmebane. Nina Stokland sluttet i Byåsen for tre år siden, og gleder seg til å møte sine gamle lagkamerater igjen.

– Det kribler alltid litt ekstra i magen når en skal spille mot sitt gamle lag, men mest av alt bare gleder jeg meg, sier Nina Stokland.

Den strålende jenta har ikke mistet motet selv om hun pådro seg en skade under oppvarmingen på lørdagens kamp. Hun regner med å være kampklar i morgen, og lover å score masse mål. Spillerne varmet opp med rugby under oppvarmingen mot Stabæk, og Stokland var så uheldig å smelle hånden i kanten på det ene reklameskiltet. Dette resulterte i seks sting og en plastret hånd.

– Det blir ikke noe rugby under oppvarmingen i morgen kan du si. Jentene har funnet ut at det er alt for farlig, og fra nå av blir det bare ballett og zumba, ler 27-åringen.

Selv om Byåsen er storfavoritt i morgendagens oppgjør, mener Stokland at alt er mulig.

– Vi skal slå oss løs og ha det kjekt, og få opp selvtilliten og humøret. Samtidig som vi skal glede oss over hver seier på banen, forteller Stokland.

Hun forteller at de til tross for motgangen i det siste fremdeles har beholdt positiviteten i laget og troen på seg selv.

– Vi skal kjøre på alt vi kan, og være grådige på ballen. I 60 minutter skal vi holde konsentrasjonen på topp, være aggressive og ofre oss, sier Stokland.

Hun forteller at det har vært en veldig kjekk sesong, og at hun passer bra sammen med resten av laget.