Seiersrekken fortsetter, og ny seier i Europaligaen i boks – Sola

Seiersrekken fortsetter, og ny seier i Europaligaen i boks

Alle gode ting er tre sies det - og det kan vi skrive under på! En viktig seier på søndag over DVSC Schaeffler i Europaligaen og vi står med full pott og seks poeng i gruppe C.

Begge lag sto med to seire og fire poeng etter henholdsvis seier over HC Podravka og Nykøbing. Når kampen ble blåst av søndag kveld viste resultattavla 30-25, og Sola hadde sikret sin tiende seier på rad.

Det var hjemmelaget som startet best i Stavanger Idrettshall. Sola hadde initiativet fra start, og viste de var klare for å kjempe om nye to viktige poeng. Når første omgang var halvspilt var vi foran med fem mål, 10-5. Over 1000 publikummere på tribunen var med, og gav laget et ekstra sett med gir inn mot pause.

Etter de første 30 minuttene var ferdigspilt gikk lagene i garderobene på stillingen 19-13 til hjemmelaget.

I andre omgang var det gjestene som startet best. Sola sleit med å finne ut av DVSC Schaefflers offensive forsvar, og ungarerne luktet på muligheten for å snu kampen. Etter 12 minutter sto det likt på tavla med 22-22 og Sola tok time-out. Hjemmelaget fikk satt flere av sine sjanser, og bakerst sto en strålende Rinka som virkelig hadde bestemt seg for å stenge buret.

Den nederlandske målvakten skapte stor frustrasjon hos gjestene, og hjemmelaget benyttet sjansen til igjen å dra i fra. Inn mot kampslutt beholdt Sola ledelsen, og kunne til slutt juble for ny seier i Europaligaen med 30-25 over DVSC Schaeffler.

Rinka stengte buret mer eller mindre helt i 2. omgang på søndag. Foto: Hans Lie

Sola står nå ubeseiret, med seier mot de tre andre lagene i gruppe C – og har hatt en virkelig god start på årets Europaliga. En start som kan vise seg å være svært viktig når regnskapet skal gjøres opp om hvem som får billett videre til kvartfinale i turneringen.

En stor takk til Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball for deres støtte som gjør det mulig med deltakelse i Europaligaen.