#49 fortsetter i Sola-drakt i to sesonger – Sola

#49 fortsetter i Sola-drakt i to sesonger

Sluttspillet pågår fortsatt, men i administrasjonen jobbes det sammen med trenerteamet for å lande siste detaljer i troppen til neste sesong. Vi har i dag gleden av å kunne dele gladnyheten om at vår #49 Hege Holgersen Danielsen også blir å se i Sola-drakt i sesongen 22/23 og 23/24.

Hege har de siste sesongene vært en av de mest rutinerte spillerne på et ungt Sola-lag, og med ny kontrakt betyr dette at hun vil spille sin sjette og syvende sesong i klubben. Hun kom til klubben etter 16/17 sesongen, og har tidligere spilt i Tastavarden, Hinna, Tarm og Bjerringbro.

Hege står denne sesongen med totalt 60 scoringer i REMA 1000 ligaen og NM, og 21 mål i EHF European League.

Jeg er veldig glad for å bli enig med Sola om ytterligere to sesonger. Jeg stortrives i klubben både med spillergruppa, et godt trenerteam, og Siri og Svein Gaute på kontoret. Alle er med og bidrar, og har forståelse for at jeg har en 100% jobb i tillegg til håndballen og at den kabalen av og til kan være tøff å få til å gå opp.

Den reisen og de steg vi har tatt som klubb og lag de siste sesongene gjør det attraktivt å fortsette spiller-karrieren min for å se hva vi sammen kan klare å utrette.

Hege Holgersen Danielsen
Hege er klar for sin sjette og syvende sesong i Sola-drakten. Foto: Kenneth McDowell

Trenerteamet er godt fornøyd med at Hege fortsetter på linja også videre.

Hun har spesielt i denne sesongen vært en viktig bidragsyter, både defensivt og offensivt. På grunn av skadesituasjoner underveis i sesongen måtte hun ta et ekstra stort ansvar når både Martine og Kaja var ute – en utfordring hun tok på strak arm.

Steffen Stegavik