3/3 og full pott – Sola

3/3 og full pott

DNB Arena har den siste uken vært «the place to be» når årets håndball-VM startet forrige onsdag. Norge møtte Grønland, Østerrike og Sør-Korea i de innledende kampene i gruppespillet, og to som var sterkt delaktig i kampene var våre to fra Sola.

På åpningsdagen for VM fikk vi virkelig se to håndballspillere som leverte på hjemmebane. Camilla Herrem og Kristina Sirum Novak sto for hele 12 nettkjenninger til sammen i kampen, hvor Håndballjentene til slutt vant solide 43 – 11. Novak ble kåret til banens beste.

To dager etter var det klart for ny kamp, motstander fredagskvelden var Østerrike som knepent hadde vunnet med ett mål mot Sør-Korea i deres første kamp. Norge gikk ut i hundre fra start, og Camilla Herrem fortsatte sitt gode spill fra onsdagen. Til slutt sto det 28-45 på tavla, og nok en seier var i boks. 10 av målene var signert Novak og Herrem.

På søndag ble det innledende gruppespillet avsluttet i Stavanger for Norge sin del. Motstander var Sør-Korea som ved flere anledninger har vist seg å være et vanskelig lag å møte i mesterskap. Kampen fikk en litt treg start, men så startet Camilla et forrykende kontring show og Norge drog i fra. I tredje kamp ble Camilla kåret til banens beste, og endte på totalt 7 mål. Norge vant kampen 33-23.

Neste stopp – Trondheim

Nå reiser landslaget videre til hovedrunden i Trondhjem, hvor de skal møte Frankrike, Slovenia og Island eller Angola. Vi gleder oss stort å følge Håndballjentene på veien videre, og ønsker å takke for kjekke håndball-øyeblikk i Stavanger.

Alle kampene til Norge kan du se på TV3.

Vi ønsker dere masse lykke til videre, og skal heie på dere!