0 poeng i Oslo – Sola

0 poeng i Oslo

Med to seire og fire poeng som mål for øyet mot Njård og Rælingen, ble realiteten en annen.

Forsidefoto: Inger Fossli

Med godt mot håper vi på poeng i det vi ankommer Oslo. Det viser seg at dette blir tøft, og vi må se oss slått to ganger av henholdsvis Njård og Rælingen.

Knut Ove Joa sier til Aftenbladet at det har tatt lengre tid å spille inn laget etter mange utskiftninger. Fokuset nå blir å ta en kamp av gangen, og deretter se om vi klarer å ta igjen den nødvendige tredjeplassen for å spille opprykkskamp om spill i Postenligaen. Etter helgas kamper ligger Njård seks poeng foran oss med en kamp mer spilt. Se handball.no for tabell og øvrige resultater.

Vi får en forrykende åpning mot Njård, med en voldsom løpsvilje og godt ankomtspill. I angrep slipper vi ballen videre og kommer til gode muligheter. Oslo-jentene fortviler når de ser resultattavla lyse 4-12. Sola-supporterne er vitne til tjue minutter med godt spill og fart, noe vi har savnet å se av de gulkledde.

Fra å ligge med støtende og offensive toere uten suksess, flater Njård ned til en 6-0 formasjon. Vi ville tro at entusiasmen over å løse forsvarsformasjonen deres ville føre til enda større vilje og trykk.

Dessverre blir det ikke slik. Det er derimot Njård som finner løsninger i vårt forsvar som resulterer i scoringer, og naturlig nok får hjemmelaget blod på tann.

Det blir en tett og spennende avslutning, men det er dessverre Oslo-jentene som kan juble høyest når dommerne blåser av kampen. Et bittert ettmålstap, 23-22, er et faktum – og Njård tar viktige poeng i forhold til kvalikplassen.

Dagen etter er det ingen tvil om at Sola ønsker revansje, og at det skulle gå utover Rælingen. Men jentene får aldri helt taket på kampen, og hjemmelaget leder stort sett med to mål i store deler av kampen. Mot slutten prøver Knut Ove Joa noen offensive grep som dessverre ikke lykkes, og Rælingen seirer med seks mål (28-22).

Lørdag blir Heidi Samuelsen kåret til Solas beste spiller, mens Silje Stangeland tar ansvar søndag og blir premiert mot Rælingen.

Etter en tung helg er det bare å se fremover. Førstkommende søndag tar vi i mot Hønefoss kl.18.00. i Åsenhallen. Det har vært fantastisk oppmøte hittil i sesongen, og vi ønsker velkommen igjen til kamp i 1.divisjon 🙂

Av Malene Folkvord