Malin Holta går til Stabæk – Sola

Malin Holta går til Stabæk

Sist uke ble det klart at Malin har signert for to sesonger med Stabæk. Men hun syns det er leit å forlate Sola.

– Jeg startet på bunnen da jeg kom til Sola, og jeg har lært utrolig mye på de fire årene jeg har vært her. Alle har passet godt på meg, og Knut Ove har alltid hatt troa på meg. Det har betydd veldig mye. Laget har blitt som en familie, og vi har hatt det utrolig kjekt sammen, sier hun.

Ettertraktet

Så langt i Postenligaen denne sesongen har Malin scoret hele 110 mål i Solas drakt, og ligger på 11. plass på listen over spillere med flest mål. Det er altså ikke uten grunn at Stabæk er interessert i playmakeren. Og Stabæk var heller ikke alene om å ønske seg 19-åringen.

– Det var flere klubber som viste interesse, men Stabæk var først ute, og jeg føler at det er den beste klubben for meg. De har et ungt lag, en god trenerstall og mange dyktige spillere, sier hun.

Men selv om Malin syns det er moro å bli lagt merke til, har hun måttet ta flere vanskelige valg.

– Nå er jeg rett og slett letta over at avgjørelsen er tatt. Det har ikke vært lett i det hele tatt, sier bakspilleren.

– Vi er stolte

Trener Knut Ove Joa syns det er leit å miste en så god spiller, men han er stolt over at Sola har vært med å utvikle henne til den talentfulle spilleren hun er i dag. Han sa følgende til Rogalands Avis da signeringen ble kjent:

– Jeg er ikke overrasket. Dette er den beste erstatteren til Stine Bredal Oftedal du kan finne. Vi er stolte over å ha utviklet en slik spiller. Hun er aktuell for rekruttlandslaget og har utviklet seg mye her. Vi ønsker henne alt godt.

Sola HK ønsker Malin lykke til videre! 🙂