Sola-Storhamar Håndball Elite, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola

Sola-Storhamar Håndball Elite, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Kampene kommer tett nå i starten av nytt år – og det var klart for ny hjemmekamp mot tabelltoer Storhamar onsdag ettermiddag.

Jentene tok med seg en god følelse etter sist kamp mot Tertnes – og startet kampen med stor innsats.

Til tross for stor avstand mellom lagene på tabellen – var det lite som minnet om det. Sola jobbet bra både offensivt og defensivt, og med en Sofie bakerst som tok viktige redninger.

Hjemmelaget gikk til pause med en ledelse på 16-13, som var fullt fortjent etter spillet som jentene viste. Mange var nok litt bekymret for at kampforløpet skulle bli likt som mot Tertnes, da Sola startet 2. omgang ganske likt som sist.

Det ble nok et thrilleroppgjør – og i motsetning til sist kamp klarte Sola jentene holde hodet kaldt samtidig som de fikk god støtte fra tribunen. Publikum var med på å gi Solajentene et ekstra gir, og det lyste vinnervilje fra de gulkledde.

Etter en dramatisk avslutning ender kampen med poengdeling, og det står til slutt 28-28 på måltavla.

Assistenttrener Tonje Nøstvold hadde positiv tilbakemeldinger til jentene.  «Igjen spiller jentene en god kamp, vi viser vi kan og det bor mye i laget. Det kommer viktige kamper fremover, og det er ingen tvil at jentene skal ta med den gode følelsen i disse kampene.

Mika Anders Nurmi var også fornøyd med et poeng etter sin andre kamp som hovedtrener – mot nok et topplag. «Jeg er utrolig stolt av jentene, de viser et skikkelig løvehjerte i sine gule drakter. Jeg håper nå at det blir slutt på at det snakkes om at Solalaget er dårlig trent – vi har nå vist i to kamper mot topplag at vi kan holde samme nivå.

Så da legger vi den ballen død!

Mette Brandt Nielsen ble kåret til beste spiller av juryen, mens Hege H. Danielsen ble kåret til banens beste i Solabladet.