Sola-Follo HK Damer, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Follo HK Damer, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Søndagens kamp hadde det meste. 2 røde kort og totalt 74 mål fikk publikum se i Åsenhallen.

Den gode sesongstarten til Sola fortsetter. Søndag var det Follo som sto på motsatt banehalvdel – og til tross for en jevn start på kampen ble det tidlig klar at Sola ikke ville avgi noen av poengene til motstanderne.

Som nevnt ble det en målrik kamp – etter halvspilt 1. omgang sto det hele 11-8 på resultattavla.
Men det de fleste nok husker fra de første 30 minuttene var at det ble delt ut to røde kort, på kun seks minutter.
Etter 10 spilte minutt er Kristina involvert i en takling med en Follospiller, og må se resten av kampen på tribunen.

Kun fem minutter senere får vi se det røde kortet igjen. Denne gang er det motstanderlaget som får rødt kort – og må også ta turen opp på tribunen.

Dette viste seg å gi litt ekstra energi til Sola, og laget drog i fra og fikk et godt overtak. Til pause sto det hele 23 – 18.

I andre omgang, som i tidligere kamper, fortsatte laget i gult i samme spor. Follo klarte ikke å score før det hadde gått over seks minutter. Nå var virkelig hjemmelaget i sige, og fortsatte å dra i fra.

Til slutt sto resultattavlen på hele 42 – 32, og nok en seier i banken for Sola.
Vår beste spiller blir kåret til Maja Magnussen, med totalt 8 scoringer.

Maja Magnussen blir kåret til Solas beste spiller, både av juryen og Solabladets lesere. Foto: Kenneth McDowell

Nå venter en kampfri uke, hvor flere av jentene tar avgårde på landslagssamling.
Trenerteamet retter nå blikket mot bortekampen mot Byåsen 13. oktober, og ikke minst Europa League 17. oktober mot Kuban Krasnodar.

Angående kampen mot Kuban kommer vi snart tilbake med mer info om billettsalg.