Det er blitt vår, og sommerværet viser seg fra sin beste side! Allikevel må vi fortsatt ta de forholdsregler og være med på dugnaden – for å bekjempe koronaspredningen.

Alle treninger i klubben, planlagte samlinger og andre arrangementer/aktiviteter i Sola HK er avlyst inntil videre. Åsenhallen vil være stengt i hvertfall frem til 17. mai i følge Sola kommune. Denne fristen kan også bli forlenget.

Samtidig vet vi at en del av våre lag har startet med treninger på eget initiativ – og det heier vi på. Det er viktig å holde seg i fysisk aktivitet – så lenge man forholder seg til de retningslinjer som er gitt fra FHI og andre helsemyndigheter (her finner du retningslinjene).

Man kan gjøre mye innenfor de gjeldende retningslinjene for å være best mulig forberedt på pasninger, skudd, finter, dribling, forsvarsferdigheter og ikke minst – skadeforebyggende trening.

Norges Håndballforbund er opptatt av å bidra i den felles dugnaden som myndighetene oppfordrer til (les mer her), så husk på følgende i forbindelse med trening:

  • En gruppe kan maksimalt bestå av fem personer, inkludert trener. På ett stort areal kan det være flere grupper i gang samtidig så lenge det er god nok avstand mellom gruppene.
  • Ved aktiviteter for barn og unge skal det være en voksen person til stede som har ansvar for at aktiviteten utøves i samsvar med anbefalinger fra offentlige myndigheter. Det vil si at hvis det organiseres trening med flere grupper samtidig, skal det være en voksenperson per gruppe.
  • Deltakerne skal til enhver tid holde minst to meters avstand både innad i gruppen, og det anbefales 10 meter mellom gruppene.
  • Fellesgarderober eller fellesdusjer skal ikke benyttes.
  • Deltakerne skal ikke berøre samme gjenstand, derfor må kastøvelser og lignende gjøres en og en mot en vegg eller et annet treffpunkt.
  • Sørg for at aktiviteten gjennomføres slik at det ikke oppstår skader.
  • Det oppfordres til å benytte alternativer til kollektivtransport i forbindelse med reise til og fra treningen.

Bli med og tren med Mina!

De siste ukene, og ukene fremover vil vi hver mandag publisere treningsopplegg fra Mina Mjærum. Disse programmene går fortrinnsvis på styrke og utholdenhet, og vi oppfordrer alle til å teste ut disse!

Her finner du de tidligere programmene som er lagt ut:
Bli med å tren med Mina – uke 14
Bli med å tren med Mina – uke 16
Bli med å tren med Mina – uke 17