I de tidene vi nå er inne i er det ikke lov å trene innendørs – og vi vet at mange både i Solafamilien og i håndballfamilien savner felles treningsøkter og ikke minst håndball!

Det vi vet er at vi SKAL spille håndball igjen, vi vet bare ikke helt når.


I den forbindelse er vi så heldig at Mina Mjærum fra A-laget på Sola har sagt ja til å lage noen ukentlige gode treningsprogram, som man kan gjennomføre i disse ukene hvor man ikke har organisert trening. Disse øktene kan du gjennomføre helt alene, eller sammen med en venn – men med god avstand mellom dere – OG utendørs!

Mina jobber også som personlig trener – i tillegg til å være håndballspiller på Sola.

Hun sier at selv om det ikke er vanlige håndballtreninger akkurat nå, så er det fortsatt veldig viktig å holde kroppen i gang. Ved å trene styrke, løp, kondisjon osv. vil man fortsatt være i bra form når håndballtreningene igjen er i gang, og sjansen for at man får skader når man begynner med håndball igjen blir mindre!

Mina i aksjon i Åsenhallen sesongen 19/20. Foto: Kenneth McDowell

Så oppfordringen fra Mina til alle som er glade i håndball i alle aldre:

Bli med meg på egentrening de neste ukene! Fysisk aktivitet er godt for både kropp og sinn – og sammen står vi bedre rustet når vi igjen får komme i gang med håndball!

Programmet er lagt opp med 2 økter.
Økt 1 er styrke + puls, økt 2 er løp + korte intervaller.

Treningsprogram for uke 12 finner du her.
Forklaring på de ulike øvelsene finner du på bildene nedenfor.

Bruk det fine været som er meldt de neste dagene – og kom deg ut på en skikkelig god treningsøkt.

#sammenforSola